Nieuws

Gijs Dellemijn wint essaywedstrijd over digital marketing in het mkb

‘Marketing verandert. En jij?’ is de titel van het essay waarmee Gijs Dellemijn, vierdejaars student Commerciële Economie, vorige week de essaywedstrijd Digital Marketing heeft gewonnen. In zijn winnende essay gaat Gijs Dellemijn in op de vraag waarom grote bekende retailers failliet zijn gegaan en andere ondernemingen een explosieve groei doormaken. Volgens Dellemijn ligt een groot deel van het antwoord in Digital Marketing. De kracht daarvan wordt door ondernemers vaak onderschat.

Winnend essay

Dellemijn was een van de drie genomineerden die tijdens het mini-symposium over Digital Marketing op donderdag 31 januari mochten pitchen over de invloed van digital marketing. Verder waren Tim Friedrichs, vierdejaars student Business Studies, en Lonneke van der Wal, deelnemer doorstroomminor en oud-student Hotel Management School Maastricht, de andere twee genomineerden die een pitch gaven over hun essay. Uiteindelijk ging Dellemijn er met de prijs (een cheque van 1.000 euro) ervandoor voor zijn essay Marketing verandert. En jij? De jury van de lectoraatsleden was unaniem in haar oordeel.

Digital Marketing: commerciële kans voor het mkb

 

De organisatie van het mini-symposium over Digital Marketing was in handen van het lectoraat Innovatief Ondernemen van Zuyd Hogeschool. Digital Marketing is een nieuwe onderzoekslijn van dit lectoraat: vooral binnen het midden- en kleinbedrijf zal onderzoek worden gedaan naar het gebruik van data en de benutting daarvan voor commerciële kansen, gaf lector Innovatief Ondernemen Steven de Groot de toehoorders mee in zijn openingswoord.

Tijdens het mini-symposium van afgelopen donderdag gaf docent-onderzoeker Robbert van der Vleuten een presentatie over de visie van het lectoraat op Digital Marketing en docent-onderzoeker Astrid Schiepers ging in op haar onderzoek naar effectieve merkcommunicatie door het gebruik van social media. Sonny Sieben van het bedrijf Pure Minds gaf een presentatie over de praktijk van online marketing.

Nieuwsgierig naar de essays?

Download het boekje ‘Digital Marketing’ met de presentaties en de drie essays.