Nieuws
Nieuws

Hospitality master brengt menselijkheid in digitale wereld

In een steeds digitalere wereld zorgen voor menselijk contact en echte ervaringen. Dat leren studenten tijdens de nieuwe joint master Leading Hospitality Innovation van de Hotel Management School Maastricht (HMSM) van Zuyd.

De master duurt anderhalf jaar en wordt deels ook in Dublin en Barcelona gegeven. “De spannende mix van theorie, praktijk en culturele ervaringen biedt studenten een once-in-a-lifetime kans”, zegt Josje van Dongen. Zij is hoofd van Innovation & Programme Specialisations bij HMSM. Geïnteresseerden kunnen zich tot 15 juli inschrijven en in september is de officiële aftrap voor de gezamenlijke master.

Maastricht, Dublin en Barcelona

Wie zich inschrijft, krijgt eerst vijf maanden les in Maastricht. Vanaf februari is Dublin hun thuisbasis en in Barcelona studeren de nieuwe leiders een jaar later in januari af. Door hun krachten te bundelen, stomen HMSM, de Technological University Dublin in Ierland en IQS Ramon Llull University in Spanje nieuwe generatie leiders op het gebied van hospitality nog beter klaar voor de toekomst.

Nieuwe gastvrijheid

“Het programma is prikkelend, inspirerend en uitdagend. Het gaat nadrukkelijk om vernieuwing en de toekomst van de gastvrijheid. Gastvrijheid zien als een concept en niet alleen als een branche. Juist in een wereld die steeds digitaler wordt, groeit de schreeuw om èchte ervaringen”, vertelt Van Dongen. Ze legt uit dat menselijk contact de sleutel is voor betere klantervaringen, aantrekkelijke merken en groeiende bedrijven. “En dit vraagt om een nieuw soort leiders. Creatieve leiders die die gastvrijheid niet zien als een bepaalde branche, maar als een concept dat in alle sectoren en bedrijven aanwezig is. Het zijn mensen die graag de grenzen opzoeken.”

Drie modules

Het programma van Leading Hospitality Innovation bestaat uit drie modules per hogeschool. De studenten werken zowel individueel als in projectgroepen aan een echte consultancyopdracht.

In Maastricht staan van september tot januari de volgende onderwerpen centraal:

Leading People and Cultures in Organisations

  • People as Consumers
  • Hospitality Innovation Consultancy Project Part I: Discover & Define

Eenmaal aangekomen in Dublin gaat het van februari tot juli over

  • Hospitality Futures
  • Transformational Innovation in Practice
  • Hospitality Innovation Consultancy Project Part II: Develop & Deliver

Daarna nemen de internationale docenten in Barcelona het stokje over. Zij zoomen van september tot januari in op:

  • Experience Design and Implementation
  • The 4th Industrial Revolution: Techniques in Hospitality
  • Hospitality Innovation Consultancy Project Part III: Validate & Implement

Toelatingseisen en meer info

Om de nieuwe master te mogen volgen is een bachelorsdiploma vereist van op zijn minst een driejarige opleiding of een soortgelijk internationaal diploma aan een hogeschool op het gebied van (commerciële) economie, bedrijfskunde, hospitality of toerisme en hotelmanagement. Pre-masters of GMAT-testen zijn niet vereist. Studenten moeten wel kunnen aantonen dat ze de Engelse taal beheersen. De exacte toelatingseisen staan op de site van de nieuwe master. Geïnteresseerden kunnen hier ook terecht met vragen over een eventuele andere achtergrond of opleiding​.