Marketing opleidingen
Marketing: meer dan reclame alleen
Marketing is overal om ons heen. Van de manier waarop merken met je communiceren via sociale media tot hoe producten in winkels worden gepresenteerd. Marketing studeren geeft je inzicht in deze dynamische wereld en leert je hoe je creativiteit en strategie combineert om impact te maken.
We leren je niet alleen hoe je producten promoot, maar ook hoe je de behoeften van consumenten analyseert en hierop inspeelt. Van het bedenken tot een nieuwe campagne tot het inzetten van nieuwe technologische ontwikkelingen om koopgedrag te begrijpen, marketing is een erg veelzijdige carrièrekeuze.
Onze marketing opleidingen
Commercieel Management (Ad)
Je leert producten en bedrijven succesvol in de markt te zetten met online marketing en slimme verkoopstrategieën. In 2 jaar haal je je Ad-diploma.
Commerciële Economie
Je leert hoe je klanten het gevoel geeft dat ze koning zijn. Als commerciële allrounder weet jij straks alles over verkooptechnieken en uitgekiende socialmediacampagnes.
Communication and Multimedia Design
Bij CMD werk je met creatieve en technische skills aan apps, games en websites die organisaties en hun publiek helpen en verhalen tot leven brengen.
International Business
Je leert creatief en kritisch denken, kansen creëren en internationaal samenwerken. Vanaf dag één werk je in het Engels aan echte opdrachten van bedrijven.
Tourism and Event Management (Ad)
Geef gasten de tijd van hun leven! In 2 jaar leer je alles voor een carrière in toerisme, evenementen en leisure. Klaar om professional te worden.
Internationale Communicatie en Talen
Je leert strategisch en intercultureel communiceren in Nederlands, Engels en een extra vreemde taal naar keuze, zoals Duits, Frans, Spaans, Japans of Chinees.
Vertaalacademie
Je specialiseert je in vertalen, tolken of ondertitelen in Duits, Frans of Spaans, scherpt je Engels en Nederlands aan en leert werken met vertaaltools en AI.
Facility Management
Facility Management is regelen en coördineren. Je organiseert events, sluit slimme deals en leert gebouwen, mensen en processen soepel te managen.
Facility Management (Ad)
Van lunch tot veiligheid en van events tot ruimtes: jij regelt het! Met Facility Management (Ad) leer je hoe je met collega’s alles goed organiseert.
Hotel Management
Hotel Management School Maastricht leidt toekomstige hospitality leaders op met focus op ondernemerschap, gastronomie, global mindset en praktijkervaring.
Business Studies
Je ziet wat beter kan in een bedrijf en krijgt mensen mee in verandering. Bij Business Studies leer je dit als adviseur in bedrijfskunde of HRM.
Wat leer je tijdens een marketing studie?
Tijdens een hbo marketing opleiding word je breed opgeleid. Zowel theorie als praktijk komt aan bod. Toepassen van wat je geleerd hebt is namelijk net zo belangrijk. We leren je hoe je sociale media effectief inzet, marktonderzoek uitvoert en sterke communicatiestrategieën ontwikkelt. Daarnaast duiken we in consumentengedrag en ontdek je hoe merken inspelen op de behoeften van hun doelgroep.
Je bedenkt creatieve campagnes, verbetert websites en krijgt geleerd hoe je technologie gebruikt om marketing te optimaliseren. Denk aan het analyseren van data om klantgedrag te voorspellen of het inzetten van sociale media om merken sterker te maken. Wat we je leren pas je meteen toe in projecten en stages. Zo maak je ook mee hoe het in real life eraan toegaat.
Bij onze marketing opleidingen ben je creatief én analytisch bezig. We bereiden je voor op een rol als bijvoorbeeld als online marketeer, marktonderzoeker of content marketeer. Tijdens je opleiding werk je aan cases voor échte bedrijven. De ervaring die je opbouwt heb je eenn heel leven lang wat aan.
Praktijkgericht leren: vanaf dag één aan de slag
Praktijkgericht onderwijs staat centraal bij al onze marketing opleidingen. We leren je niet alleen de theorie achter marketing. We vinden het net zo belangrijk dat je weet hoe je het geleerde kan toepassen in de praktijk. Dat doen we daarom ook meteen vanaf het begin. Vanaf het eerste jaar werken we aan opdrachten die aansluiten bij de behoeften van bedrijven en organisaties.
Samenwerkingen met technologiebedrijven, retail organisaties en maatschappelijke instellingen vormen de kern van jouw hbo opleiding marketing. Daarmee bedoelen we dat je bijvoorbeeld marktonderzoek uitvoert om koopgedrag beter te begrijpen of campagnes ontwikkelt die producten effectief promoten. Misschien wel voor bedrijven in onze eigen gemeente. Ook werken we aan het verbeteren van de klantbeleving, zoals het ontwerpen van websites die aansluiten bij de behoeften van consumenten. Lijkt je dat wat? Dan is een van onze opleidingen met focus op marketing misschien wel iets voor jou.
Wij zijn ervan overtuigt dat je groeit door samen te werken met professionals uit het vakgebied. In praktijkopdrachten die we doen combineren we technologische innovaties en maatschappelijke uitdagingen. Of je nu een merk sterker wilt maken of producten succesvol wilt promoten, onze praktijkgerichte aanpak geeft je een voorsprong in jouw carrière.
Wat kun je worden met marketing?
Met de kennis en vaardigheden die je bij Zuyd opdoet, kun je met onze marketing opleidingen liggen de banen voor het oprapen. Marketing is overal! Het vak is dynamisch, uitdagend en geeft je de kans om echt impact te maken. Met een analytische blik en creatieve aanpak draag je direct bij aan het succes van organisaties.
Als je nu nog niet goed weet wat je wil worden is dat helemaal niet erg. Door projecten en stages ontdek je waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Wij helpen je daarbij.
Met een diploma op zak kan je in veel verschillende sectoren werken. Denk aan bijvoorbeeld communicatie, technologie, retail en duurzaamheid. Je kunt bijvoorbeeld werken bij een technologiebedrijf om nieuwe producten te promoten, of bij een retail organisatie om sociale media in te zetten voor betere klantinteractie. De duurzaamheidssector biedt kansen om consumenten bewust te maken van milieuvriendelijke keuzes. Met een marketing opleiding hbo sta je aan de basis van strategische en creatieve innovaties.
Wat leer je tijdens een marketing studie?
Wat leer je tijdens een marketing studie?
Tijdens een hbo marketing opleiding word je breed opgeleid. Zowel theorie als praktijk komt aan bod. Toepassen van wat je geleerd hebt is namelijk net zo belangrijk. We leren je hoe je sociale media effectief inzet, marktonderzoek uitvoert en sterke communicatiestrategieën ontwikkelt. Daarnaast duiken we in consumentengedrag en ontdek je hoe merken inspelen op de behoeften van hun doelgroep.
Je bedenkt creatieve campagnes, verbetert websites en krijgt geleerd hoe je technologie gebruikt om marketing te optimaliseren. Denk aan het analyseren van data om klantgedrag te voorspellen of het inzetten van sociale media om merken sterker te maken. Wat we je leren pas je meteen toe in projecten en stages. Zo maak je ook mee hoe het in real life eraan toegaat.
Bij onze marketing opleidingen ben je creatief én analytisch bezig. We bereiden je voor op een rol als bijvoorbeeld als online marketeer, marktonderzoeker of content marketeer. Tijdens je opleiding werk je aan cases voor échte bedrijven. De ervaring die je opbouwt heb je eenn heel leven lang wat aan.
Praktijkgericht leren: vanaf dag één aan de slag
Praktijkgericht leren: vanaf dag één aan de slag
Praktijkgericht onderwijs staat centraal bij al onze marketing opleidingen. We leren je niet alleen de theorie achter marketing. We vinden het net zo belangrijk dat je weet hoe je het geleerde kan toepassen in de praktijk. Dat doen we daarom ook meteen vanaf het begin. Vanaf het eerste jaar werken we aan opdrachten die aansluiten bij de behoeften van bedrijven en organisaties.
Samenwerkingen met technologiebedrijven, retail organisaties en maatschappelijke instellingen vormen de kern van jouw hbo opleiding marketing. Daarmee bedoelen we dat je bijvoorbeeld marktonderzoek uitvoert om koopgedrag beter te begrijpen of campagnes ontwikkelt die producten effectief promoten. Misschien wel voor bedrijven in onze eigen gemeente. Ook werken we aan het verbeteren van de klantbeleving, zoals het ontwerpen van websites die aansluiten bij de behoeften van consumenten. Lijkt je dat wat? Dan is een van onze opleidingen met focus op marketing misschien wel iets voor jou.
Wij zijn ervan overtuigt dat je groeit door samen te werken met professionals uit het vakgebied. In praktijkopdrachten die we doen combineren we technologische innovaties en maatschappelijke uitdagingen. Of je nu een merk sterker wilt maken of producten succesvol wilt promoten, onze praktijkgerichte aanpak geeft je een voorsprong in jouw carrière.
Wat kun je worden met marketing?
Wat kun je worden met marketing?
Met de kennis en vaardigheden die je bij Zuyd opdoet, kun je met onze marketing opleidingen liggen de banen voor het oprapen. Marketing is overal! Het vak is dynamisch, uitdagend en geeft je de kans om echt impact te maken. Met een analytische blik en creatieve aanpak draag je direct bij aan het succes van organisaties.
Als je nu nog niet goed weet wat je wil worden is dat helemaal niet erg. Door projecten en stages ontdek je waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Wij helpen je daarbij.
Met een diploma op zak kan je in veel verschillende sectoren werken. Denk aan bijvoorbeeld communicatie, technologie, retail en duurzaamheid. Je kunt bijvoorbeeld werken bij een technologiebedrijf om nieuwe producten te promoten, of bij een retail organisatie om sociale media in te zetten voor betere klantinteractie. De duurzaamheidssector biedt kansen om consumenten bewust te maken van milieuvriendelijke keuzes. Met een marketing opleiding hbo sta je aan de basis van strategische en creatieve innovaties.
Beroepen in marketing
-
Content marketeer
Droom je van een creatieve rol? Als content marketeer werk je aan campagnes die merken sterker maken.
-
Brandmanager
Of je kiest voor een strategische functie als brandmanager, waarbij je verantwoordelijk bent voor de uitstraling en positionering van een merk.
-
Beleidsmedewerker
Een rol als beleidsmedewerker behoort ook tot de mogelijkheden, waarin je marketingstrategieën ontwikkelt die aansluiten bij organisatiedoelen
Jouw toekomst in marketing begint bij Zuyd
Onze marketing opleidingen bieden je alles wat je nodig hebt om succesvol te zijn. In 4 jaar ontwikkelen we een unieke combinatie van skills waar je een heel leven lang iets aan hebt. We ontwikkelen jouw analytische vaardigheden en creatieve mindset. Vanaf dag één sta je met één been in de praktijk. Je leert niet alleen over het vak, je doet het ook meteen.
Bekijk alle opleidingen
Bekijk ons aanbod aan opleidingen. Van zorg tot techniek en van communicatie tot kunst. Er is altijd wel een opleiding die bij jou past.
Kom naar de open dag
Stel al je vragen, proef de sfeer en ervaar hoe het is om hier te studeren. Weet je al wat je wilt of twijfel je nog? Ontdek tijdens de open dag wat écht bij je past.
Hulp nodig met je studiekeuze?
Weet je al precies wat je wil studeren of heb je nog helemaal geen idee? Ontdek onze mogelijkheden voor studiekeuzehulp.