Communicatievriendelijk meten
Vragenlijsten duidelijker en toegankelijker maken? Maak gebruik van deze leidraad!
De leidraad helpt u in kaart brengen hoe duidelijk de vragenlijst die u wilt gebruiken is.
De leidraad biedt actiepunten om deze vragenlijst toegankelijk te maken, ook voor mensen die communicatiekwetsbaar zijn. Per actiepunt vindt u uitleg en tips zodat u deze kunt gebruiken.
Mensen zijn communicatiekwetsbaar wanneer ze moeite hebben met begrijpen of wanneer ze zich moeilijk kunnen uiten. Iedereen is wel eens communicatiekwetsbaar in bepaalde situaties.
Wat levert het op?
Heeft u de vragenlijst met de leidraad in kaart gebracht?
Heeft u de vragenlijst vervolgens communicatievriendelijk aangepast?
Dan kunt u deze gebruiken in de praktijk.
- Bekijk de Leidraad Communicatievriendelijk Meten NL
- Bekijk de Leidraad Communicatievriendelijke Meten ENG
- Bekijk de bronnenlijst
De cliënt zal de vraag beter begrijpen. Hierdoor kan de cliënt een antwoord geven dat past bij zijn/ haar situatie. Als professional krijgt u vervolgens betrouwbare antwoorden. U kunt hiermee een actie/ zorgplan opstellen dat aansluit bij de vraag van de cliënt. Beide partijen komen er beter uit.
De cliënt zal de vraag beter begrijpen. Hierdoor kan de cliënt een antwoord geven dat past bij zijn/ haar situatie. Als professional krijgt u vervolgens betrouwbare antwoorden. U kunt hiermee een actie/ zorgplan opstellen dat aansluit bij de vraag van de cliënt. Beide partijen komen er beter uit.